söndag 7 juli 2013

Om att kurera själen (Martina)

Söndag...en sådan där skön söndag som man bara drömmer om och allt för sällan får uppleva. Lååååång sovmorgon med en frukost lagom till lunch för att sedan avsluta dagen med en seeeeeen middag i uterummet. Ja idag har det verkligen varit en het men härlig sommardag.

Pass nr 8 (9) 10km i lugnt och behagligt tempo i vacker natur
Eftersom det var så varmt idag valde vi att ta löpningen senare på kvällen och då programmet krävde att passet skulle ske i vacker natur begav vi oss ut till Björnön för att springa i spåret som sträcker sig längs med Mälaren. Där ute är det verkligen vackert och löpningen längs med vattnet är som balsam för själen...nej...mera som den lyxigaste inpackningen man kan få.

Gps:en hade någon form av tuppjuck där tempotiden var som rena rama jojjon och ena stunden sprang jag i ett 10 minuterstempo för att i nästa stund springa 2.43min/km. Nog för att det är kuperat men ett 2.43 tempo är inte ens nåbart för mig i nedförsbackarna...jag kan inte ens cykla så fort och dessutom går jag snabbare än 10.

Hur som helst det var varmt och visst det gick långsamt men jag och Henrik hade en härlig stund i spåret och småpratade längs med hela vägen. Mysigt helt enkelt och den vackra miljön gjorde det hela inte direkt sämre.



Att sedan få njuta av en uppfriskande sallad är minst lika smaskigt som en stor påse smågodis...nääää inte riktigt...men gott är det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar