tisdag 9 juli 2013

Presentation av de 5 M:en (Martina)

Är nog en av stans mest morgontrötta människa...GÄSP!!

Tänkte att det skulle vara bekvämt att ta ett morgonpass för att spara tid och istället ha en kväll ledigt. Från det att klockan ringer behöver jag minst 1 timme innan jag ens kommer ut. Krävs lite snooze, vakna till liv, gröt och sedan påklädning.

Klockan ringer men bryr jag mig? Nä inte ett dugg. Slår av klockan och vaknar med ett ryck två timmar senare. Jaha, nähä...vi kan väl lätt och lagom konstatera att någon morgonkaraktär har jag absolut inte. Rusar upp, packar ihop mina prylar och beger mig ut.

Pass nr 9 (10): 9km i behagligt tempo mellan 5.00-6.00min/km, lyssna på kroppen
Morgontröttheten har ännu inte gått ur kroppen och det är tunga steg hela passet igenom. Håller ett mellantempo på 5.31min/km och trots att jag ännu inte vaknat och dessutom tomt i magen på både mat och vatten, så är det ett helt ok tempo.

Tur jag har mina prylar (de 5 M:en) med mig som gör det lite roligare att springa när det blir tungt och lite småtråkigt. För ibland är det inte alltid helt kul att träna och då är det skönt att ha ett trevligt sällskap. Även om sällskapet inte alltid är mänsklig så fungerar dom utmärkt som peppmaskiner.

De viktiga 5 M:en (Mobil, Mobilfodral, Musikproppar, Mysiga solbrillor med inbyggd svettstopp, Megaklockan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar