söndag 28 juli 2013

Semesterintervaller (Martina)

Det var länge sedan jag körde intervallträning, hela 2 veckor sedan.  

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har jag gjort om mitt löparprogram så det passar mig bättre.  Det innebär något långsammare tempo och 3-4 pass i veckan istället för 4-5 pass. Jag började känna att istället för att bygga upp min löpning så bröt jag ned kroppen med smärtor och orklöshet. Onödigt dumt!

Jag har bara 15 pass kvar till jag ska nå mitt mål och det känns stressande. Kommer jag lyckas nå mitt mål? Just nu ser det lika ljust ut som längst in i grottan...jävligt mörkt med andra ord.

Nåja...kvällens intervaller började precis som vanligt med 2km uppvärmning, 3×80m stegringslopp för att sedan övergå till 4x5min mellan 4.40-5.00 min/km.

1a: 4.56
2a: 4.44
3e: 4.52
4e: 4.57

Det märktes att det var ett tag sedan intervaller utfördes och det kändes som om benen var fulla av cement och att lungorna hade snörats åt till små knyten, hur mycket jag än drog in luft i lungorna så fylldes de aldrig på. Totalt slutkörd varvade jag ned med ytterligare 2 km för att sen köra lite lättare styrketräning hemma.

Astrött...enkelt beskrivet

En crunchtabata (8x20 sek), några tafatta och totalt värdelösa Good mornings. En tabata varvad med stone (box) jumps och armhävningar för att sedan avsluta med en plankatabata. Brände dödsskönt i kistan.

Tror det bor en lite prinsessa i mig. I allafall med tanke på att jag kan det där med att skjuta fram hakan.




Min dotter ville inte att jag skulle pussa henne god natt ikväll då hon tyckte att jag var så svettig. Att jag dessutom luktade apa kanske egentligen var den verkliga orsaken till att hon gömde sig under täcket. Nu luktar jag nyponros igen och njuter av lugnet i soffan och spännande crossfit tävlingar på tvn. Heja Team Nordic!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar