torsdag 4 juli 2013

Som en äkta raggare (Martina)

Idag är jag riktigt råbakis...nej inte på grund av ett för högt alkoholintag utan på grund av gårdagens  uttömmande intervallpass. Trots ett riktigt lyckat pass igår så blev sviterna desto värre denna gång. Med krypningar i benen har jag vaknat till och från under hela natten, vridit och vänt mig, svettats och frysit och idag är jag så utmattad med sjukdomskänsla i kroppen. Att gå är jobbigt, vilket jag fick erfara då jag skulle besöka mina svärföräldrar som bor två trappor upp. Barnen ansåg att jag likväl kunde stanna kvar i trappan för det gick ju så sakta med risk för missad tid med sin farfar.  Likaså att stå, prata, titta...ja till och med att lyssna är jobbigt. Nog för att vår son har en förmåga att ibland prata för högt att till och med Friskis och Svettis så kallade Ljudöra kan få tokspel men idag slogs det nog världsrekord i för högt talat decibel.

Idag ska jag genomföra pass nr 7 men att ens titta på mina löparskor får mig att må illa så därför väljer jag förnuftigt nog att avstå. Jag vill kunna slutföra detta program med fanan i topp och inte som en drunknad räv när veckorna sen har gått. Det har jag redan varit med om vid ett tidigare tillfälle och denna gång väljer jag att lyssna på kroppen och tar en välförtjänt vilodag.

Så med fötterna på bordet vilar jag intervallruset av mig likt stans raggare väljer att sova ruset av sig på motorhuven..för det är inte bara jag som är bakis en torsdag...Power Meet is in da town!

Bild tagen från mrnonplus.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar