söndag 16 mars 2014

Tänker om och tänker nytt (Martina)

Har egentligen inte så mycket att skriva om den här veckan. Den har sett likadan ut som föregående veckor med Måndagscirkel, tisdagscrossfit, fredagscrossfit. Bytte ut söndagens långpass mot ett gympass där fokus låg på att förbättra tekniken på frontböj och marklyft. 

Det har inte blivit så mycket löpning under detta år och i ärlighetens namn så har intresset och viljan för det heller inte existerat. Jag fick till en någorlunda avreagerande 5 kilometare i torsdags med ett tempo på 5:14 min/km. Finns egentligen inte så mycket mer att säga där heller förutom att det är det snabbaste jag har sprungit i år. Mer än så är det inte. 

Kanske kommer suget tillbaka längre fram i vår. Målet är att inte tappa löpningen utan att åtminstone 1 gång i veckan få till ett pass. Ett pass helt utan press och istället med fokus på njutning och upplevelse. Jag har fortfarande siktet inställt på Lidingöloppet och kommer inte att ge upp en utmaningen bara så där så ingen nödvändighet till oro Nina! :-) Än finns både tid och hopp för det, speciellt med tanke på att jag redan nu har några långpass i ryggsäcken denna månad och det har aldrig hänt förr så tidigt på säsongen. 

Eftersom detta är en blogg om löpning så kommer mina inlägg att pausa till dess att det finns någonting mer att skriva om. Jag har inte gett upp men jag känner själv att jag just nu brinner extra mycket för styrketräning och Crossfit och det är det jag vill satsa på och utvecklas mer i. Löpningen ser jag dock som ett fint komplement till att hålla konditionen på topp. 

Med det sagt och för att undvika att göra mina grötfan besvikna avslutar jag med en bild på dagens gröt.

Kokoshavregrynsgröt med färska jordgubbar, 
russin, nötter och vaniljpulver. 
Gott gotti gott gott!


6 kommentarer:

  1. Utmaningen kommer vi göra om vi känner för det Martina. Löpningen ligger inte i fokus hos mig heller just nu. Finns så mycket annat kul att träna. Vi känner oss för om inte annat hittar vi nya utmaningar tillsammans. Kram på dig, underbart att se din träningsglädje♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sant Nina! Vilken väg vi går kommer att visa sig så småningom. Kram

      Radera
  2. Det är väl toppen att kunna variera träningen så mycket som du gör! :-) Jag testade förresten din goda morotssoppa igår - den var också toppen! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du testade morotssoppan Louise och att du gillade den. Kanske att jag kan använda bloggen att slänga ut en massa goda och nyttiga recept så länge ;-).

      Radera
  3. Det ser väldigt gott ut, sen om det faktiskt är gott, det kan jag inte svara på! (:

    SvaraRadera