tisdag 4 februari 2014

Hej mitt namn är Rulle... full rulle! (Martina)

Nu har igelkotten flyttat ut och jag känner mig mer taggad att träna än vad jag gjort på länge. När man har haft ett längre uppehåll på grund av förkylning så kan det vara bra att ta det lite lugnt i början.

VA!?

Nä jag förstår inte alls vad jag själv säger. Ta det lugnt!?  Skulle inte tro det.

Igår cirkelträning där jag lyckades få med mig två pinglor som blev eld och lågor och som jag vet garanterat kommer tillbaka. Det är inte bara jag som är lyrisk över de här passen och Världens starkaste Nina har verkligen förmågan att peppa andra människor med sitt engagemang. 6 stationer tabata där hela kroppen fick sig en genomgång och som avslutning ett härligt konditionspass a la' 21-15-9 av Upphopp, Mountain climbs och gräshoppan ( plankaposition och hoppa med benen). Mjölksyrigt som bara den.

Ikväll ett pass på Crossfit Aros som gav mig rejäla blåmärken på höfterna efter ett evigt snurrande fram och tillbaka på golvet. Enligt vissa så ska man ha blåmärken efter ett Crossfit-pass och då kan jag ju faktiskt känna mig som en äkta anhängare idag för dessa är inte nådiga. Däremot har jag lång väg kvar innan jag ens kan säga att jag är någorlunda bra på det här med Crossfit. Men skam den som ger sig som det så klyschigt heter, snart så fixar jag dessa Ring Dips och Pistoler som jag idag hade stora problem med.

På torsdag är det dags för skogslöpning och invigning av mina nya trailskor. Nu har det varit plusgrader i flera dagar... iallafall i två dagar och får det fortsätta med det så kommer det att vara snöfritt i skogen till dess. Det kommer att bli underbart. Frisk luft, dagsljus och den där rädsla för att möta både älg och gris. Som sagt... det kommer att bli underbart.

På fredag är det dags för ett Crossfit-pass igen och på lördag är vi inbokade på en Workshop om Styrkelyft via Västerås Friidrottsklubb.

 Ta det lugnt var det någon som yttrade... tror knappast det var jag!

2 kommentarer: