söndag 2 februari 2014

I harens spår (Henrik)

Efter några extradagar av vila efter att mitt halsonda gått över så var det i dag dags för ett löppass. Jag hade sett fram emot att springa på snötäckta vägar med mina Inov-8 Xtalon 212, men när jag tittade ut i morse så möttes jag istället av smutsslasktäckta asfaltsvägar. Inte lika lockande. Men ut skulle jag så det vara bara att bita ihop. Planen var drygt 40 minuters löpning i lugnt tempo.

När jag passerade skogen vid det ställe där jag brukar springa in på min "trailrunda" så beslutade jag mig för att ge den en chans även fast jag inte alls trodde det skulle funka att springa där med så mycket snö som ändå låg kvar i skogen. Till min stora glädje hade jag fel! 

Skorna hittade grepp och det var inte alls så djup snö som jag befarat. Lite lurigt blev det att hitta stigen, men i stort sett hela vägen så hade en hare spårat upp åt mig.


Det blev en härlig skogsrunda där jag förutom harspår även såg rävspår och något som förmodligen var älgspår. Och på mitt andra varv på slingan såg jag även en hel del sådana här spår:


Grymt kul att springa i skogen trots att underlaget kanske inte är det bästa. Men som sagt så hittade mina underbara (jo, jag är lite kär i dem...) skor fäste i stort sett överallt. Det var till och med så att jag vågade springa nerför en ganska brant berghäll. 

Nu känner jag mig lite mör, men ser fram emot inomhuslöpning i morgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar