tisdag 11 februari 2014

Jag gillar häckar (Henrik)

Det var ett tag sedan jag skrev något nu, men jag har inte legat på latsidan. Traillöpning, banintervaller, styrketräning och kettlebellträning har avverkats. Däremot så blev det ingen 600 m tävling i lördags. Diverse funktionärsstrul satte stopp för det, så nu lurar jag på att försöka bränna av ett maxlopp på 600 m på torsdag lunch istället. Blir ju inget tävlingsmoment, men jag skulle gärna vilja få ett bra kvitto (under 1:50)... vi får se om det blir av. Ett maxlopp på 600 m är ju inget man snyter ur sig hursomhelst. Man springer så att man är helt sopslut efter 400 m och sen springer man 200 m till... och jag som har planer på 800... vad har jag gett mig in på?

Jo, häckar var det ja. Igår på veteranträningen var vi bara två stycken som tränade. De flesta andra hade tagit en välförtjänt vila efter att ha kammat hem 9 guld och 6 silver (på 10 pers) under veteran-SM i helgen. Jag körde ett ordentligt löpskolningspass som jag sedan följde upp med 6 x 100 m med 100 m joggvila (halvsnabba i 15 sek tempo). Sen var det dags för häckarna. Jag har kört häckgång förut, men nu hade jag häckarna för mig själv och kunde nöta lite och testa lite som jag själv ville. Gick knackigt som vanligt i början, men sen började det lossna och det kändes riktigt bra. Grymt bra träning för framför allt höftböjarna och magen, men även bra för rörligheten i höftpartiet, som är något jag behöver jobba mycket med. Det blev en liten nystart för häckgång och jag kommer hädanefter försöka få in lite av detta vid varje veteranträningspass.

2 kommentarer: