torsdag 7 november 2013

Vikten av coolhet (Martina)


Nu har jag kört på gymmet 3-4 gånger i veckan i 3-veckors tid och upptäckt att jag är fruktansvärt svag. Eller upptäckt och upptäckt, det har jag väl vetat hela tiden men det blir så påtagligt när man tittar på vad de andra hänger på för vikter på stängerna. Jag är liksom mer känd för att vara seg och lång och inte musklig. Däremot går det framåt och jag kan stoltsera med att jag har ÖKAT marklyften med 10 kg, benböjen med 12,5 kg och att jag överhuvudtaget kan köra bänkpress med vikter.

Det ni!

Och det skulle vara grymt att lyckas klara av One of the girls någon gång i framtiden även om det just nu är lika sannolikt som att de allra biffigaste grabbarna på gymmet skulle dra på sig ett par neonfärgade löpartights och mesa med vikterna i bänkpressen.

Apropå de mest biffigaste grabbarna på gymmet så har jag iakttagit att det finns en klädtrend hos denna kategori av gymmare. Detta klädesplagg är i sig inte något nytt plagg utan kanske mer valet av sättet att bära det under tiden man tränar. Det jag pratar om är luvtröjan, med eller utan ärm, och där det är tydligt att luvan ska sitta över huvudet under hela tiden. Vad jag däremot inte har lyckats klura ut är varför, för det måste väl finnas en anledning? Eller är mitt analyserande ett tecken på åldersmässigt ovetande och total noll koll?

Nåja... det ser faktiskt lite småtufft ut och det är troligtvis även det man vill uppnå. Så jag är inte sen att försöka mig på att anamma denna outfit. Vad som däremot hände var att det förväntat tuffa och coola istället utbyttes till någon upplevelse av flashback till det rara barnprogrammet "Urcellen Ellen" som hade sin höjdpunkt i slutet på 70-talet med comeback någon gång på 80-talet.



Håller nog mig till linne i fortsättningen eller någon gång den klassiska t-shirten då rakning under armarna inte har prioriterats.

4 kommentarer:

  1. Jag tror att de vill se ut som en gangsters, men egentligen är de bara som strutsar.

    En struts tror att faran försvinner bara den kör ner huvudet i sanden. De där killarna tror att de är gangsters bara för att de har en huva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... kanske det. Fick dock förklarat av en klasskompis och det var mer åt strutshållet. Själv var det lite befriande att vara gangster till utseendet om så bara för ett par sekunder :-)

      Radera
  2. Superbra jobbat i gymmet! Jag känner mig alltid ganska dum på gym och vet inte riktigt hur jag ska bete mig... :-S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte säga att jag är helt bekväm på gymmet jag heller men nu har jag riktigt grymma brudar med mig som peppar och backar upp mig så jag kan utföra övningarna på rätt sätt. Innan deras hjälp gick jag mest runt och lallade, tog någon maskin här eller där.. helt planlöst.

      Radera