tisdag 3 december 2013

Målsättningar december (Henrik)

November blev tyvärr inte så bra som jag hade hoppats. Jag satte många målsättningar (5 st), men lyckades bara nå två av dessa. Under 29 sekunder på 200 m och över 4,80 i längd. Tyvärr så har lite småskador och en lätt förkylning gjort att jag inte kunnat träna riktigt som jag hoppats och heller inte haft tid att testa gränserna för de tre andra målen.

Inför december sätter jag därför färre mål. Inte lägre mål, men färre:

Prio 1:

- 800 m under 2:35
- 400 m under 1:07

Ja, jag vet... det är exakt samma som inför november. Men träningen har som sagt stannat upp lite, så nu är det dags att ta nya tag med samma mål.

Jag slänger dessutom in en bubblare igen som prio 2:

- Över 5 meter i längd

Min träning under december (eller rättare sagt efter denna vecka) kommer fokusera på ett pass hoppträning (kan bli två om det går bra/är tillräckligt kul), ett-två pass styrketräning, ett pass lugn distanslöpning eller långa intervaller och ett pass korta intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar