torsdag 13 juni 2013

Löpargrupp!

Det finns en löpargrupp i Västerås, en riktigt bra sådan. Problemet är att dom är för bra, de håller en betydligt högre klass som jag personligen inte kan matcha med. Jag är ingen urusel löpare men jag är heller ingen Blixt Gordon. Jag är ingen Ultralöpare men jag är heller inte någon sengångare. Jag är alldeles lagom helt enkelt, som en så lagom svensk löpartjej kan bli.

Friskis och Svettis har löpargrupper i 3 olika klasser men de har snart sommaruppehåll...what´s that all about? På sommaren vill ju alla springa! Eller? Likaså har World Class en löpargrupp men att löpträna ska inte behöva få mig att ta ett banklån.

Så hur vore det att ha en löpargrupp i Västerås med syfte att sprida glädje, engagemang och kunskap om allt som har med löpning att göra? Den här gruppen skulle vara öppen för alla människor som gärna vill ha någon att springa med, som inte har några direkta ambitioner med löpningen förutom att den får dom att må så fantastiskt bra. Som kanske vill lära sig mer om hur man kan utvecklas till att bli en snabb löpare eller en långdistansare. Som vill bli peppad att utföra jobbiga intervaller då det är lätt att man annars kanske ger upp. Som vill få råd och tips på löpskolning och löpteknik. Den här gruppen skulle dessutom vara helt gratis då man inte kan köpa varken vänskap, glädje eller kärlek. För det är precis det som gemensam löpning handlar om - Vänskap, Gemenskap, Glädje och Kärlek!

Så nu lyser jag med ljus och lykta efter någon vänlig själ där ute som vill engagera sig i en sådan här grupp? Som kanske sitter inne med massor av kunskaper och ideér och som med glädje och entusiasm vill dela med sig av det till andra. Det vore ju helt fantastiskt i sådant fall.

Och glöm för guds skull inte att kontakta mig om nu en sådan grupp kommer att startas eller kanske redan finns men som jag inte har någon kännedom om.

Peace!



3 kommentarer:

  1. Hej! Har du hittat någon löpargrupp? Jag diskuterar gärna kring något upplägg :) mariaornsberg@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vi har faktiskt tagit tag i det redan :-) Första passet går av stapeln 3/9 och det vore kanonkul om du dök upp. Samling vid grusplanen vid Blåsbo och det är Terränglöpning som står på schemat. Gå in på Facebook och sök på "Löparglädje Västerås" och gå med i gruppen! Jag mailar dig lite mer info.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera