torsdag 6 juni 2013

Ruffig ruffie!

Vilken förbenad tur vi har vi Västeråsare som har förmånen att få träna Ruffie på Djäkneberget...och detta helt GRATIS. Varje torsdag klocka 18.00 är man välkommen upp på berget och får möjligheten att svettas ihop med en hel bunch av trevliga människor.

Idag var första gången som jag och Henrik provade på Ruffie och det var något av det roligaste jag provat på. Eftersom det var första gången kändes det tryggt att ha en träningspartner som även var min man. Känner mig ännu inte riktigt bekväm med att kramas och svettas i närkamp med en vilt främmande människa som är minst lika hal som en själv. Att kramas och svettas med min man var på något vis välbekant.

Jag tror dock att jag var mer trött än vad Henrik var efter passets slut då det är en viss viktskillnad oss emellan. Att lyfta upp honom och hålla honom i famnen likt ett nygift par och göra benböj och kasta honom upp i luften...nja det var liksom lite väl tufft. Det räckte att stå still och bara hålla honom hårt så han inte skulle glida ur mitt grepp. Detta innebär att för bådas skull och för att vi ska få ut det absolut maximala med träningen så måste jag hitta en främmande svettig människa att kramas och brottas med. Har ju en hel vecka på mig att förbereda mig för det.

För er som inte vet vad Ruffie är och som undrar vad sjutton pratar hon om?...ska genast kolla in denna video och sen till nästa torsdag bege sig till Djäkneberget. Kanske ett välbekant ansikte blir inspirerad och sugen på att brottas med mig. Tveka för bövel inte...Gratis träning och glatt sällskap och dessutom ges du chansen att bli stark som attans. Vem vill inte det så säg?




För er som har fejjan kan kolla in denna sida Här . Ni som inte har fejjan...SKAFFA ER DET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar