söndag 23 juni 2013

Om att ryckas upp! (Martina)

Haft en vecka med dålig träningsmotivation vilket har resulterat i endast två löppass och ett Ruffiepass. Skjutit upp pass och skylt på morgontrötthet. Midsommaraftonen skulle jag som sagt springa men stängde av klockan och somnade om...IGEN...vilket gjorde att jag aldrig hann med någon löpning den dagen. I morse vaknade jag chockartat väldigt tidigt...halv 8...och här hade jag ju kunnat ta tillfället i akt och masat iväg och kört en runda men valde istället att mata mina små monster (ett spel som har satt sina klor i mig) och passade även på att kolla lite facebook, somnade om igen och vaknade inte förrän strax innan klockan 10. Vilken tur att min löparvän var krasslig så vi inte kunde backträna klockan 11, hade aldrig hunnit med det heller. Men ni hör ju...latheten har kommit på besök och gjort sig bekväm men nu har jag tröttnat på dennes ogästvänlighet och det är dags att slänga ut den.

Tack och lov lyckades jag få till ett löppass till kvällningen med det märktes väldigt tydligt idag att midsommarens mat, dryck och lathet satt sina spår på löpningen. Seg, plågandes och långsam tog jag mig igenom 9.5km löpning. All träning som blir av är bra träning sägs det ofta och idag känns det ordvalet helt rätt.

Testade dock någonting nytt ikväll. Istället för musik i öronen valde jag att lyssna på Maja Ivarssons sommarprat. Ett annorlunda val och inte med det tempo jag brukar vilja ha i mina öron men det fick mig att inte ge upp efter 1km då jag hela tiden ville veta mera. Vilken tjej, ett riktigt rivjärn med vilja av stål och enorm kärlek till livet! Fick iallafall mig att tänka på vad jag vill här i livet och inte är det att sitta här och sura över ett sketet löparpass.

Nä med en wedgie rycktes jag upp och siktar med nya tag och ny inspiration mot ett gäng veckor som ska ta mig mot mitt mål.


 Bild från izabeth.deviantart.com 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar