måndag 22 juli 2013

Aktiv vilodag

Vad passar bättre än en vilohelg i stugan. Fast jag måste erkänna att vila helt och hållet finns inte i min vokabulär. "Att vila är för kärringar" var det någon som myntade och jag kan finna det resonemanget ganska humoristiskt och om inte annat lite småfyndigt. 

I närheten av stugan finns en stor klapperstensås, Söderåsen, med smala stigar som slingrar sig upp för åsen i olika längd och svårighetsgrad. Upp till toppen tvingade jag med familjen och svärföräldrarna på en dryg 2-timmarstur som fick pulsen att slå några extra hårda slag hos stackars farfar. Tur att det var blåbärsris proppade med stora blåbär längs stigarna som kunde ge gubben lite extra energi.




Barnen tyckte det även var spännande med en liten avstickare, en trollstig,  som bjöd på olika avancerade tillgrepp och då fantasin flödade om vilken komplicerad bergsklättring som utfördes blev besvikelsen stor när vi nådde målet och sonen inte hittade någon get på toppen...ingen get, inget berg...BANG!!




Testade även på det här med bouldering men måste forska lite mer om det innan jag ger mitt utlåtande om vad jag anser om den typ av klättring. Den som inte vet vad bouldering är...Googla!!

Nu är helgen slut och det är dags att hitta fokus i löparprogrammet igen. Har gjort en del ändringar i programmet som bättre kommer att passa min nivå och mitt mål. Nyfiken? Klart du är!

Hörs! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar