söndag 28 juli 2013

Löparskor...hjälp!!! (Martina)

Jösses...nä jag rekommenderar inte Nike Free. Förutom att det fastnar ton med sten och grus i sulan och som får det att klacka så där snyggt som bara ett par riktigt läckra pumps kan göra så är även sulorna rejält nedslitna.  Nej...jag släpar inte fötterna i backen när jag springer som dagens ungdomar gör och inte heller som Agda 85 år troligtvis gör. Nog för att jag kan stoltsera med att skorna har burit närmare 30 mil (dokumenterat det så klart) så tycker jag inte att de borde vara slut riktigt ännu.

Detta innebär att tiden är knapp...jag måste hitta ett par nya skor och det är här och nu mina damer och herrar ni måste hjälpa mig för denna djungel av skor gör mig alldeles matt. Att kunna prova ut supermodeller som experterna lovordar funkar inte i den här stan då det är en riktig bristvara på grymma löparskor. Det är bara att lyssna på vad ni kära löparvänner använder er av för skor och hur ni upplever dom. Namn, modell och betygsättning är ett måste.

Så kom igen nu...hit me! Ge mig allt ni har! Namndroppa era bästa löparskor NU!....GENAST!!....PRONTO!!!

Nike Lunarglide
 Nike LunarEclipse+
 Puma Fas 500
 Saucony Mirage 3
Saucony Kinvara

4 kommentarer:

  1. Helt såld på lunarglide, har haft modellen i flera år, trogen och har svårt att hitta en så "mjuk" sko som ändå ger lite stöd till viss promation, på ett mjukt sätt! Har Nike free också men de tycker jag passar bättre i vardagen just pga allt grus ;)
    Kul att läsa om era framgångar!! Kram Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. LunarGlide verkar vara i ropet just nu och det är även en sko som jag kan få tag på i en "vanlig" sportbutik vilket underlättar. Sugen på att prova. Tack för tipset!

      Radera
  2. Jag gillar just Kinvaran för vanliga distanspass, trots att det fastnar skor i sulan, ser också att du springer i Adizero Boston, ett annat bra val tycker jag, sedan beror det ju på vad du ska använda skorna till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också kollat Kinvaran som verkar ha fått ett rejält uppsving med ny teknik och annat material i sulan. Henrik springer i sina Adizero och är mycket nöjd med dom men jag har bestämt mig för att testa Mirage från Saucony. Också en framfotasko men till skillnad från Nike Free så har den mer hälstöd och lite mer dämpning. Spännande att testa.

      Radera