torsdag 11 juli 2013

Intervaller - precis så som jag hatar dom (Martina)

Gårdagens intervaller vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om förutom att det var TUNGT. Jag har ju förstått att det ska vara TUNGT men det finns ju en skala på hur TUNGT det kan vara.

Igår var det 90 % kräkkänsla och 80% mjölksyra i benen, och i armarna som får ta i minst lika mycket som benen. Så utifrån det och på en skala 1-10 så kan jag påstå att intervallerna låg på en 8 poängare.

Pass nr 10(11) 2km uppvärming, stegringslopp 4x70m, 2x(5min, 3min, 2min) vila 2min, 90 sek, 1 min, 4.20-4.45min/km, 2 km nedvarvning

5min: 4.45min/km
3min: 4.39min/km
2min: 4.39min/km
5min: 4.40min/km
3min: 4.46min/km
2min: 4.41min/km


Det är inte den roligaste vägen att springa på men den 
gör sig alldeles utmärkt för intervaller, rak och jämn


Lätt illamående och trött tog jag mig hem igen, satte mig i soffan lika apatisk som vilken halvdöd zombie som helst och bara stirrade rakt ut. Tomheten var ett faktum. Hade jag lagt mig ned, svettig och hal...ja då hade jag garanterat somnat på den svettfläcken och inte vaknat förrän till morgonen igen...bakis!

Tog dock tillbaka mina krafter, som någon för stunden stulit av mig och gjorde den mest fantastiska smoothien någonsin. Jag vågar nog med all säkerhet påstå att det var den återställningsdrycken som gjorde att jag vaknade pigg och fräsch som den vackraste daggiga rosenknoppen. Ingen bakiskänsla, inga trötta ben, och full med energi.


Mjölk, banan, melon = magiska krafter

Pass nr 11 (12) 8km i behagligt tempo
Som sagt den där smoothien gjorde susen och denna vecka kunde jag genomföra ett distanspass dagen efter intervallerna. Varmt och svetten flödade...vet inte om det är så hett men det går liksom inte att undvika. Lyckades genomföra passet i ett 5.11-tempo och visst borde jag vara nöjd men hade faktiskt hoppats att jag skulle orka i ett snabbare tempo. 

Next time...next time!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar