söndag 20 oktober 2013

En dag i skogen (Martina)

Det händer inte särskilt mycket på löparfronten direkt. Vaden spänner och jävlas helt enkelt. Men för den skull sitter jag inte still. Idag fick jag, efter lite övertalning, med mig dottern ut att gå ett varv i skogen. Det var riktigt mysig och det är värt massor att få tillbringa tid tillsammans med henne och prata om ditten och datten. Tillfällen blir tyvärr allt färre och färre och det gäller att passa på när chansen ges.

Det låg fortfarande snö kvar på sina ställen 


 Lustigt men detta är första kantarellen jag ser i år och efter detta frusna guld uppenbarade sig massor av kantareller. När jag springer i skogen så är inte kantareller det jag tittar efter i första taget då jag har fullt sjå att hålla reda på mina egna fötter och skogens rötter. Blev inget plock denna gång heller. De kan få stå kvar och svampa av sig till nästa höst och då vet jag exakt vart jag ska gå.

Lite vildsvinsbökbild får avsluta denna fattiga skogsrapport. 

Nu är det dags för helgens andra glöggmys.

Både jag och barnen tjatar om längtan efter julen men det är bara jag och Henrik som får tulla på den redan nu.... moahahaha!!!!

Tja på er!

2 kommentarer:

  1. Har inte upptäckt än att Glögg 13 kommit ut än, brukar tycka flaskorna är fina! (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då säger jag bara skynda dig och köp en flaska. Årets glögg är gudomlig! De roliga är att Blossa inte har gått ut med vad det är för smak utan vi konsumenter ska själva få avgöra det. Jag tror på nypon :-).

      Radera