torsdag 10 oktober 2013

The number of the beast? (Henrik)

Frågan är om jag kommer springa (d)jävligt fort eller om det bara kommer bli (d)jävligt :-)

Nu har jag avverkat sista passet inför Hässelbyloppet. Att vila helt två dagar innan lopp är något som brukar funka bra för mig, så det känns rätt även den här gången. Dagens pass sprang jag på lunchen i blåst och småregn. 5 kilometer i lugnt tempo med en kilometer mitt i med lite högre tempo hade jag tänkt mig. Men regnet gjorde att jag inte kunde hålla koll på tempot riktigt (fick ha mobilen under jackan), så även den första kilometern gick lite för fort. Sammanfattningsvis ett skönt pass. Lite oroväckande var det dock att jag inte blev pigg under eftermiddagen som jag brukar efter lunchpass utan istället trött och hängig... Känner mig fortfarande rätt trött, men jag har inte någon förkylningskänsla i kroppen, så det lär ju inte var något sådant som är på G.

I tisdags körde vi ett rätt kul och jobbigt kombinerat trapp- och backpass med Löparglädje Västerås. Vi inledde med trapplöpning där vi också blandade in lite upphopp vid toppen av trappan och körde därefter intervaller både nedför och uppför i en backe som var ca 70 m.

Visst ser det mysigt ut?

Det var förmodligen det tuffaste passet hittills med löpargruppen. Nästa vecka kommer vi köra ett löpstyrkepass med lite löpning inblandat. 

Så vad blir nu målet på Hässelbyloppet? Känner jag mig pigg i kroppen och inte har några krämpor så ska jag ta mig under 43 minuter, så är det bara!



4 kommentarer: