tisdag 1 oktober 2013

Tvåhundringar igen (Henrik)

I kväll var det dags för 200 m intervaller med Löparglädje Västerås. Jag hade tänkt att jag skulle springa 10-15 st i 40-43 sekunders tempo, men när vi blev så få på passet (3 stycken) så tyckte jag det vore kul att försöka springa så mycket som möjligt tillsammans. Upplägget blev då att vi skulle starta varje intervall tillsammans och att vi sedan vilade 45 sekunder efter att siste löpare kommit "i mål" och att vi skulle köra tre set med tre intervaller i varje och två minuters set-vila.

För min del blev passet till slut 4 x 3 x 200 m (körde ett extra set) med ca 1 minuts vila mellan intervallerna och drygt 2 minuters set-vila. Den lite längre ståvilan innebar att jag fick ändra planen som sagt och höll därför ett högre tempo på intervallerna. 37 - 37 - 36 - 36 - 35 - 36 - 35 - 36 - 36 - 37 - 37 - 37 blev intervalltiderna (ca 3:00 tempo), vilket jag är klart nöjd med. De tre sista var rejält tunga!

Martina hade planer på att springa sina intervaller i 4:20 tempo, vilket jag sa åt henne var för långsamt :-) Och mycket riktigt så låg hon i snitt på 3:48 tempo på sina 10 intervaller och hon såg dessutom väldigt stark ut!

Wenströmska IP i strålkastarnas sken.

Är mycket nöjd med kvällens pass. Särskilt eftersom jag inte var direkt träningssugen innan. Jag har känt mig trött de senaste dagarna, så det var skönt att få sig en genomkörare. 

På torsdag lunch så blir det ett litet testlopp i (mil)tävlingstempo (4:18). 7 eller 8 kilometer ska jag avverka då och förhoppningsvis ger det mig ett positivt besked. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar