tisdag 15 oktober 2013

Med nytt fokus i sikte (Martina )

Ja happ... säsongen fick ett ganska snöpligt slut för min del. Att det dessutom tog slut bara ett par dagar innan det sista inplanerade loppet för den här säsongen... ett riktigt antiklimax med andra ord.

Tittar jag tillbaka på den här säsongen som inleddes förvånansvärt bra så har kurvan mot slutet pekat rätt ner i avgrunden. För höga krav, för lite styrketräning, för många pass med fel fokus... ja ursäkterna kan vara många men det är dags att lämna det där nu.

Jag har de senaste dagarna funderat på vad jag vill med min träning... eller rättare sagt vad och vilken typ av löpning jag tycker är roligast. Är det att springa fort, långt eller terräng? Vet inte om det där med att springa fort riktigt är min grej, det känns som om jag inte kan springa fort. Hur som helst så tror jag Jag nog ni redan vet vilket svaret är och till er som nu börjar klia er i huvudet och inväntar att synapserna ska kopplas ihop för att få minnet tillbaka kan ju alltid gå bakåt i bloggen och läsa tidigare inlägg.

Än så länge måste löpningen och tyngre styrketräning av benen vila då det fortfarande spänner i vaden i varje steg jag tar. Kondition på tråkcykel och styrka av core är i fokus just nu och planeringen av kommande säsong ska snart sättas i verket.

Det kan nog bli riktigt bra det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar