måndag 30 september 2013

Tröttsmurfen och jag (Martina)


  • Att knyta upp skorna var jobbigt
  • Att öppna bildörren var chockartat jobbigt
  • Att be min man dra av mig tightsen var jobbigt men samtidigt skönt att jag slapp
  • Att tvätta håret var asjobbigt
  • Att torka håret var ännu jobbigare 
  • Att gå är döjobbigt
  • Att trycka ned tangenterna är obehagligt jobbigt.


Meeeeeennnn... att träna ikväll var så galet fantastiskt roligt och jag körde verkligen järnet, livrädd för att ta en ynka liten pyttepaus då jag vet att hon alltid har ögon i nacken. Anledningen beror på de fruktande och skrämmande Burpees.

Ikväll körde vi min absoluta favorit... 6 stationer x 75 repetitoner. Vid byte av station så var det burpeestvång och detsamma gällde om man kände att nä nu brinner det i musklerna och kraften är tyvärr helt död... japp 10 burpees...  BOOM!

Är förvånad att Världens starkaste Nina inte har någon piska med sig samtidig tacksam att hon inte har det. Synd kan tyckas för hon skulle passa med en ;-).

Eftersom burpees är något som jag fruktar... lite som intervaller... så ville jag undvika dom och då var det helt enkelt att pressa sig själv i ett kör genom varje station. Den enda stationen som jag inte hann klart var armhävningar. Hallå! Vem orkar 75 stycken armhävningar i ett svep? Suger på armhävningar och rent taktiskt så spar jag dom till sist, men 40 stycken är väl inte fy skam!

Känner mig glad och stolt att jag orkade 75 repetitoner utan avbrott av följande:
Dips
Situps
Squats
Kettlebell swings
Stepup Squats

Totalt 70 Burpees (armhävningarna gjordes i 3 omgångar och bara det blev 30 straffburpees)



Kroppen känns tung och trött och det är som att släpa runt på en stor cementsäck. Allt är jobbigt... gå, prata, skriva... ja till och med att titta är jobbigt. Jag älskar det!

Imorgon kommer det med största sannolikhet kännas 100 gånger värre och då ska benen orka bära mig fram i 200 meters intervaller i minst ett 4.20 min/km tempo.

Joråsattde....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar