tisdag 17 september 2013

Äntligen cirkelträning! (Martina)

Har haft ett längre uppehåll från Cirkelträningen dels på grund av ett bråkande knäfäste och dels för att det helt enkelt har varit ett sommaruppehåll. Igår var det då äntligen dags igen... och O Boy vad jag har saknat att få köra igenom hela kroppen. Att få känna den där djävulska träningsvärken komma redan inom en timme efter avslutat pass och få kämpa sig uppför och nedför vid toalettbesök i dagarna tre.

 Jag tror att många av mina allt fler mindre lyckade träningsresultat under sommaren har berott på avsaknaden av cirkelträningen då Världens-Starkaste-Nina fokuserar väldigt mycket på att lägga upp passen som grund för att bygga upp corepartiet och benstyrkan, vilket passar en löpare perfekt.

Igår lyckades vi fylla salen med 30 stycken träningssugna tjejer vilket får mig att gärna välkomna lite grabbar också, för dynamikens skull. Vi håller till i Barkaröskolans gymnastiksal på måndagar klockan 19.00 för er som är sugna att bryta den ute hos oss kvinnliga trenden för jag vet att många boys cirkeltränar på gymmen inne i stan. Kan säga att Världens-starkaste-Nina är grym och det finns helt enkelt ingen nåd.

40-30-20 sekunder på totalt 10 stationer och 5 minuter "On the minute" fick iallafall mina ben att skaka vid stretchningen och träningsvärken i baksida lår från Halvmaran kompletteras idag med grotesk träningsvärk i framsida lår. Balans i systemet helt enkelt... som vi säger inom redovisningsvärlden!



Kvällens backträning med löpargruppen kommer nog att ge mina ben en ytterligare omgång som jag gärna välkomnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar