torsdag 9 januari 2014

En milstolpe passerad (Henrik)

Ja, i dag passerade jag en sorts milstolpe måste jag få säga. För första gången tog jag en vikt högre än min egen kroppsvikt i bänkpress, nämligen 75 kg (jag väger runt 74) och det helt ensam i gymmet och utan "passare". Jag vet, det är väl ingen direkt vikt att skryta med, men för mig som aldrig varit en gymkille och aldrig riktigt provat på bänk på allvar så var det ett stort steg.

Annars så blev dagens lunchpass ett riktigt hastverk. Jag hade planer att smita iväg till hallen strax efter 11 så att jag skulle kunna träna och äta innan mitt nästa möte som startade klockan 13. Men mötet jag satt i innan lunch drog ut på tiden, så jag kom inte iväg förrän efter 11:30. Småstressad hastade jag igenom min uppvärmning och rev av 4 x 400 meter. Avsaknaden av rejäl uppvärmning gjorde att första intervallen kändes riktigt plågsam och sen fick jag kämpa trots att tempot inte var jättehögt. Kändes stelt och avigt i löpningen. Intervalltiderna blev 1,16 - 1,16 - 1,16 - 1,17 med 200 meters gångvila mellan.

Efter det som sagt lite bänkpress och sen stressa vidare... 12:53 tog jag ut min mat ur micron och fick slänga i mig den innan mötet. Självklart visade det sig att den andre mötesdeltagaren (japp, vi var hela två stycken) hade blivit försenad och inte dök upp förrän 13:30...

2 kommentarer: