måndag 6 januari 2014

PB i marklyft (Martina)

I går kväll sa jag till Henrik att jag nog minsann ska ställa klockan för att vara på gymmet till klockan 7. Tydligen tog jag i lite väl mycket enligt honom och efter lite kompromissande fick det bli till klockan 8. Kan det ha att göra med min morgontrötthet och risken för att klockan stängs av och jag sover vidare skulle vara högst troligt.  Det blev inte så, det blev något mellanting. Halv 7 kom katten in och mjauade för fullt med ilska i rösten och order om mat. Därefter hade jag svårt att somna om så tjugo över 7 stod jag på crossen.

När jag låg där hemma i sängen och väntade på att kliva upp tänkte jag på hur hungrig jag var och att jag måste nog äta en banan innan men det glömde jag bort ändå. Så trots att jag var hungrig och magen sparkade bakut så blev det ett mycket lyckat pass där jag tog PB i Marklyft med 65 kg, och därmed krossade jag ett av målen med att orka min egen kroppsvikt. Sist jag körde marklyft hade jag 55 kg på stången så en ökning med 10 kg är inte fy skam. Dessutom klarade jag 50 kg benböj utan hjälp. Sen fick det banne mig räcka för jag var så hungrig att jag skulle kunna äta upp viktskivorna i ren hallucination att de var världens saftigaste pizza. Vilken tur att jag sansade mig och istället ilade hem.

30 minuter senare skvalpade ägg och gröt blandat med flera koppar kaffe i min mage så jag blev alldeles yr. En bra början på dagen som avslutades ännu bättre med middag hos vänner och barn tidigt i säng.

Tjoho... imorgon börjar skolan igen och jag verkligen längtar. Trott eller ej.

Man skulle kunna tro att vi var ett helt gäng på gymmet idag
 men vi var bara 3 personer. Undrar vad alla skor gör här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar