lördag 4 januari 2014

En tur i skidspåret (Henrik)

Så här års brukar Rocklundaskogens mottionsspår vara full av entusiastiska skidåkare som far fram i välpreparerade spår. I dag var det däremot bara jag och någon enstaka hundägare på promenad som var där.

Nja... tror jag springer i stället.

Jag kan stolt meddela att jag för andra gången i rad sprang helt utan klocka och GPS. Tanken är att jag ska komma igång med lugn distanslöpning. Tempot just nu är helt oväsentligt och springer jag med klocka så blir jag bara stressad. Så ca 45 minuters löpning i kuperat mottionsspår blev det i dag. Det kändes bra. Jag ligger fortfarande långt ifrån toppformen, men det börjar kännas bättre och benen orkar mer och mer. 


Mountainbikespåret kallade på mig när jag passerade det ett antal gånger, men kroppen (läs knät) är inte redo för det än.

Otroligt att man kan vara ute och springa i skogen i början av Januari. Jag både gillar och ogillar det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar