lördag 25 januari 2014

Ett äggande inlägg! (Martina)

Har ni tänkt på en sak!?

Det här med att köpa ägg har blivit en avancerad historia.

Det finns frukostägg, köksägg, bruna ägg, ägg med extra gul gula, ägg med extra mycket Omega 3, extra StOOOra ägg, ekologiska ägg (tummen upp för dom). Men sen finns det de där annorlunda äggen. De ligger i en liten liten förpackning. En ganska ful förpackning och inte alls i lika glamorös och inbjudande förpackning som de andra äggen. Jag får intrycket av att det är de allra billigaste äggen dom har och jag lockas inte alls att köpa dom. Vet ni vad äggen heter?

HÖNSÄGG!!!

Nä... bevare mig väl! VEM går till affären och köper hönsägg? Jag ställer frågan och väntar nyfiket på svar.


Har för övrigt i veckan inte blivit så mycket träning. Hann med två pass på gymmet innan det halsonda satte stopp. Det ena passet var mer av en katastrof än ett hallelujamoment. Att träna vid lunchtid i januari och tro att jag ska få ha gymmet för mig själv som jag annars har på morgonen vid 7, DET kommer aldrig att hända. Men jag är stark och jag håller ut för snart så har människors nyårslöften om "Ett nytt liv" runnit ut i sanden och allt blir som vanligt igen.

Idag skulle jag återigen kört ett dubbelpass TRX och Crosstraining men det avbokades och istället får det bli ensköndagmedfikapåstanmedmanochutanbarn-dag samt kurering med mycket C-vitaminer.

Sist men absolut inte minst vill jag säga några ord angående inlägget om föräldrar till idrottande barn. Med tanke på den trafikströmmen vi fick till bloggen, kommentarer på facebook och jogg så kan vi se att detta är ett ämne som absolut behöver lyftas. Vi hoppas på förbättring och att barnen får chansen till ett roligt idrottande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar