måndag 25 mars 2013

Box Jump High!


Inför kvällens cirkelträning hade jag laddat ordentligt med energi och kände mig ordentligt peppad. Det var ett rent benpass med massor av olika varianter av lunges, squats, höga knän och en och annan burpees samt explosionshopp. Betongrumpa i världsklass nalkas!!

Min sista station var box jumps och precis som alltid så ställde jag mig framför en av smålådorna för den där stora lådan ser så fasligt hög ut. Under omgång ett känner jag hur enkelt det är...det är ju tokenkelt och inte kan jag stå här och fjösa. Omgång två står jag framför den stora lådan och laddar och laddar och laddar...med rädsla för att inte komma upp får jag en del peppning som ger mig mod. Tar i och ta mig tusan den känslan när jag står där uppe på lådan och gör hoppen om och om och om igen. Vilken adrenalinkick!

Nu finns inga ursäkter för att stå på de små lådorna längre och ska genast sätta min man i arbete...för här ska snickras boxar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar