onsdag 20 mars 2013

Våga vägra vinterkylan

Återigen en kall dag eller rättare sagt svinkall med isande vind som verkar ha tagit med hela Nordpolen till vår stad. Att det dessutom enligt kalendern är vårdagsjämning idag ser jag mer som ett hån mot mänskligheten och börjar bli less på kylan nu. Denna kalla period har gjort att jag gärna vill skjuta på löpträningen, det är jobbigt att springa som en Michelingubbe med underställ och lager på lager. Efter ett samtal med en bekant som uttryckte sig som så - "det är bara att gå ut, om det så är snöstorm eller inte. Det är ju för dig själv som du gör det. Eller?"

Jo visst är det så! Så idag var det No Mercy mot kylan genom att klä på mig ordentligt med långfjalingarna under löpartightsen. Trots den kraftiga motvinden som bet tag om kinderna ordentligt kände jag mig pigg och stark. Det gick inte snabbt och tidsmässigt är inte dagens runda någonting att skryta om men huvudsaken är att jag genomförde den och jag känner mig sjukt nöjd med dagens träning. 

Om någon dessutom har tips på hur man fulsnyter sig snyggt så kom gärna med förslag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar