torsdag 14 mars 2013

Spinningpass utan takt och ton = träningsglädje

Kylan och snålblåsten gjorde mig tyvärr inte särskilt sugen på att bege mig ut på en löparrunda igår. Kände mig fortfarande trött och sliten efter måndagens platta fall. Kanske har jag något skit i kroppen som inte riktigt vill komma ut, som bara ligger där och gnider och skaver. 

Däremot hade jag ett enormt träningssug så det blev att damma av motionscykeln. Men "hej" att bara sitta där och trampa och känna sveda på skinkorna på skoj är inget som jag föredrar. Fram med Spotify, leta musik som passar med bra tempo och vips så hade jag skapat ett spinningprogram med sprinter, intervaller och massor av tunga backar. Ett komplett program på  51 minuter som fick mig att svettas rejält och stjärtsvedan...ja den fick man på köpet, tyvärr! 

Ok det kanske inte blev det allra bästa spinningpasset och visst ibland hittade jag inte takten men What the heck...det skapades utifrån ren träningsglädje. Huvudsaken är att syftet uppfylldes och hej och hå för det gjorde det verkligen då mina lår kändes som svullna velodromlår utan dess like. Ser detta som en bra start inför Hallsta Duathlon som går av stapeln om inte mindre än 73 dagar. Starka lår, ett bra flås och snabba fötter är vad jag behöver.


Fick dock stå mitt kast med en kväll/natt/morgon med feber så nu är det vila som gäller och kampen att motstå träningsfrustrationen pågår för fullt, ingen cirkelträning för mig ikväll. Istället ska jag få se min man plågas på cykeln när han ska testa mitt skrytjobb...hehe!!

Bäddar ner mig i soffan med täcke och kudde och zappar vidare mellan tv-kanalerna så länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar