tisdag 26 mars 2013

"Excuse me while I burpee"

Ja, jag kunde inte låta bli att göra lite burpees i kväll. Förlåt... 



Har haft lite bryderier över hur jag ska komponera träningen den här veckan. Vanligtvis brukar jag köra crossfit på tisdag eller onsdag kväll och sedan fredag lunch. Men nu är det ju påskvecka och långfredagen kommer spenderas på dotterns friidrottstävling i Eskilstuna. 

I morgon onsdag kommer jag köra ett crossfit pass på kvällen, men sen får jag se hur jag gör. Möjligen blir det ett pass på lördag.

Hursomhelst... sedan sist så har jag bland annat hunnit med ett nytt löppass (i går). Jag var rejält trött och inte ett dugg peppad när jag stack ut och inte gjorde det saken bättre att temperaturen sjönk två grader under den tiden jag höll på att klä på mig. Men när jag väl kom ut så flöt det på rätt bra och jag sprang i 30 min i 5:10 tempo med fokus på att få in bra flyt i löpningen. Helt OK, löpningen går framåt.

I kväll så kände jag som sagt för att göra någonting, så jag snodde ihop en egen kroppsvikts-WOD med formatet 21-15-9, vilket innebär först 21 repetitioner av varje övning, sedan 15 och sist 9 och allt detta så fort som möjligt.

Övningarna för dagen fick bli:

Klockan stannade på 11:51. Förmodligen en ganska usel tid... jag var tvungen att pausa lite då och då. Lite för mycket kan jag tycka, så den tiden ska slås nästa gång jag kör detta. Grymt jobbigt var det i alla fall, så nu kan jag sova gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar