onsdag 6 mars 2013

On the minute...

Jag lyckas alltid tajma in pass med mycket burpees. Kvällens WOD var precis som förra gången en "On the minute for 12 minutes" och såg ut så här:

Warm up
2 laps
Lunges
Burpees 5
Push ups 10
----------
Power clean 5x5

On the min for 12 min
A) PC 6
Burpees 7

B) Dead Lift 12
Squat 16





Vi blev tillsagda att anpassa vikten så att vi kunde hålla ett högt tempo och det visade sig att man var tvungen att hålla ett riktigt högt tempo för att hinna med allt under varje minut. Den rekommenderade vikten var 75 för män och 50 för kvinnor, vilket lät tokhögt för min smak. Jag körde 40 kg som max och 30 under tempodelen. Inga problem att lyfta det, men orken pallar inte med mer ännu. Bara minut ett och två hann jag med allt, sen blev det ca 4-6 burpees och 8-12 squats. Får sätta upp det som ett litet delmål att klara av att köra allt varje minut på dessa pass. Men det kommer bli tufft.

Efter passet provade jag för första gången en proteindrink som Martina hade fått tips om (Whey 100). Vaniljsmak skulle det vara, men fy satan vad äckligt det smakade. Fick i mig allt, men är extremt tveksam till om jag kommer ge det en chans till. Vi får se vad som händer på den fronten. Nästa träningspass blir lunchträning på Factor på fredag. Hoppas slippa "On the minute..." då. Det är kul, men intensiteten blir ganska extrem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar