söndag 17 mars 2013

Sköna söndag

Efter flera dagars ofrivilligt vilande kändes det extra skönt att bara ta hand om sig själv. En heldag på Spa med aromamassage och en alldeles förträfflig brunch gjorde gott för själen. Inför massagen fick man välja mellan olika oljor med varierande egenskaper, så som avslappnande, utrensande eller uppiggande. Då jag känt mig som en prutt i flera dagar så var mitt val självklart...en uppiggande olja fick det bli!  Effekten anser jag kan diskuteras då jag kände mig mer eller mindre som en zombien när jag klev ut från båset och ännu dåsigare än innan. Kan säga att jag klev in i drömmarnas land ganska snabbt.

Men det var inte enbart en dag full av njutning och avslappning. Anläggningens fina pool fick det att klia i hela mig och i lugn takt och med rogivande musik i högtalarna fick jag 1000 m simning med mig hem också. Skönt!

Snart ny vecka med nya träningsmöjligheter, kroppen börjar äntligen återhämta sig och snart är jag fit for fight igen. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar