söndag 10 mars 2013

Löparljus


Efter mitt något negativa förra löparinlägg så blev jag positivt överraskad av gårdagens löptur. Vet inte om det hade med att ljuskällan nu var en strålande (vår)sol istället för en pannlampa att göra, men det kändes som om jag hade en helt annan kropp att förfoga över. Benen var lätta och "studsiga" och jag kände mig stark. Stundtals blev jag sugen på att öka tempot, men min förnuftiga sida övervann den känslan och jag höll ett snitttempo på 5:13 i de 30 minuter jag sprang. Ändå betydligt snabbare än sist, men det var som sagt känslan som var mest positiv. Det var skönt att springa och då blir det också kul. Jag kände faktiskt redan efter crossfit passet i fredags att benen var fulla av energi. Jag brukar nästan stappla fram till mitt skåp efter de passen, men i fredags så nästan studsade jag över en bänk på vägen dit.

Nu ska jag inte tro att allt kommer att gå som en dans och att den tunga vägen tillbaka är avklarad bara för detta. Men just nu är jag positiv och det behöver jag också vara. I veckan ska jag försöka hinna med att skriva lite om en "app" jag har börjat använda och även hinna skriva ett inlägg om varför jag haft ett så långt träningsuppehåll som jag har haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar