tisdag 19 mars 2013

Mitt hemmagjorda spinningpass

I vanliga fall brukar jag ägna mina måndagar åt cirkelträningen med tjejgänget, men efter förra måndagens wakeup-call så inser jag att vissa måndagar inte kommer att funka. 2 av 3 måndagar jobbar jag senare än vanligt vilket gör att jag inte hinner få i mig ordentligt med mat innan träning, vilket är viktigt för jag ska orka. Så fort ljuset är tillbaka är det löpningen som gäller mina sena måndagar, men fram till det så kommer jag nöta ordentligt på cykeln här hemma.

Att spinna på här hemma fungerar alldeles utmärkt och jag tycker att jag har fått till ett svettigt och jobbigt spinningpass. Mitt pass är uppdelat i 5 block.

Block 1: Uppvärmningspass på 7.5 min där det gäller att bli varm i kläderna och börja småsvettas lite.

Block 2: Består av en sprintlåt och två backlåtar samt en återhämtningslåt totalt 12.5 minuter

Block 3: 3 backlåtar och en återhämtningslåt på totalt 18 minuter. Den sista låten är en riktigt tung backe med det absolut tyngsta motståndet så här blir det rejält jobbigt för benen och det bränner ordentligt i låren.

Block 4: Grande Finale som består av 2 låtar på 9 minuter. Den första låten är en tung backe där man jobbar stående 15 sekunder...sitter 15 sekunder osv. genom hela låten. Den sista låten är en intervallåt med tungt motstånd där det gäller att ta i allt vad man kan i refrängen och sprinta.

Block 5: Nedvarvning på 4 minuter

51 minuter svettigt och riktigt brännande benpass.


Det är inte lätt att komma ihåg vad som ska göras när och hur så en fusklapp är på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar