måndag 11 mars 2013

Veckans träning

Så här ser planen ut inför veckans träning med reservationer för ev ändringar, dvs byte av dag eller träningsmetod.

Måndag: Cirkelträning
Tisdag: Inkörningslöpning med barfotaskorna 10-12 minuter
Onsdag: Löpning 30 min
Torsdag: Cirkelträning
Fredag: Vila
Lördag: Cykelpass
Söndag: Löpning 60 min med 140 puls

Vaknade i lördagsmorse med grym träningsvärken i underarmarna och trodde till en början att jag troligtvis hade legat i någon konstig ställning under natten. Försökt tänka efter vad som kan ha orsaka detta och det enda jag kan komma på är den roddövning vi gjorde i ringar under torsdagens cirkelträning. Trodde mer att den övningen skulle ta i rygg- och tricepsmusklerna så jag vet inte riktigt hur jag har gjort denna övning...hmmm.

 Detta måste jag diskutera i kväll då vi kör igen. Älskar dessa pass men hur kvällens cirkelträning ska gå blir intressant då jag har problem att räta ut armarna och då har det dessutom gått 4 dagar sen jag körde den övningen. Hahaha...träningsvärk är ett intressant ämne då man lider men ändå njuter.

En fin dag ser det ut att bli...-10 grader, ljusblå himmel och strålande morgonsol. Love it!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar