lördag 23 mars 2013

Löpning när den är som bäst


Tidig lördagmorgon och det är underbart att solen lyser starkt redan klockan 07. Trots solljuset var det segt att kliva upp och allt jag ville var att krypa ner under det varma täcket igen för utanför visade temperaturen -8 grader. Men dagens tighta schema ger mig inget annat alternativ än att klä på mig ordentligt, snöra på mig dojjorna och in med lurarna i öronen. 

På veckans träningsschema står det styrketräning men väljer löpningen istället då det suget tog över. Idag var jag dessutom sugen på upplevelselöpning, dvs njuta av vad naturen har att ge. Att alltid springa efter landsväg med stora vida åkrar, öppna landskap med motvind som tar musten ur mig var inget som jag kände för. Nej en tur längs med Mälaren fick det bli. Jag blev heller inte särskilt besviken för denna morgon gav mig mer än vad jag kunde föreställa mig. Jag glömde klockan hemma och lite då och då hörde jag rösten från Runkeeper som talade om hur långt jag sprungit. Idag var inte tiden viktig, idag sprang jag enbart på känsla. Det var befriande och skönt och det här är löpning när den är som bäst.




Bäst i lurarna idag var Sonic Syndicate med låten Denied.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar