onsdag 27 mars 2013

Can you hear the sound of the turnin´ wheels (Martina)

Efter en dag med en miljon åtagande och projekt (vilket mer kan ses som en regel än undantag de senaste veckorna) föreställde jag mig om hur skönt det skulle vara att få pausa på landsvägen längs med åkrarna och insupa den härliga vårsolen. Sagt och gjort, dammade av racern men skönt och skönt...var mest förbannad och frustrerad då det inte riktigt gick som jag ville.

Egentligen var det meningen att jag skulle snöra på mig löparskorna idag men den sköna solen och knappa vinden (trodde jag) gjorde att jag ville testa hur lång tid det tar att cykla de 2 mil som ska presteras under Hallsta Duathlon i maj. Jag har satt ett mål att Duathlon ska göras på en tid helst under 1tim och 40 min. Det innebär att cyklingen max får ta 50 minuter, helst 45 minuter om jag får pressa lite till. Är inte riktigt i närheten ännu då det hela tog 56 minuter och det brände rejält i låren kan jag säga som redan innan var ganska möra efter måndagens cirkelträning. Uppe på det en obehaglig smärta i ryggen. Att det sen är något knas med växlarna på cykeln som hoppar till ibland gör mig osäker och rädd för att stå på näsan. Känner mig mycket besviken men samtidigt så var det första gången jag satt på racern sen dryga året och bara att lära sig växla åt rätt håll är ju en hel vetenskap. Dessutom var det en del is i de skuggiga partierna som gjorde att jag drog ned på tempot lite...ja och motvinden var så klart tung. Ja ni hör ju själva, det var inte lätt idag...men rätt musik i lurarna lyfte mig lite och benen gick emellanåt snabbare framför allt när jag kände mig som en "Renegade on the run" :-).

Dessutom bidrar naturen med sitt och får mig gärna att gör det igen...för vem kan klaga till sådana här vyer



Nej...det blir till att träna mera ben och core för att inte krokna under loppet. För även om distanserna inte är särskilt långa så kommer benen att kännas kraftigt stumma.

Avslutade dock dagens träning med en Tabata crunches och till sist 100 squats. DET var jag nöjd med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar