onsdag 14 augusti 2013

Hemmagjord foamroller! (Martina)

Träningsdagar sägs vara nedbrytande för kroppen medan vilodagarna bygger upp den igen. Det är svårt med vilodagar tycker jag, det brukar alltid bli att jag smiter in någon annan variant av träning de dagarna. Så även denna gång med Yoga och stretch. Krigaren, hunden och katten och allt vad dom heter får mig att inse att jag är stelare än ett vandrande kassaskåp och det gör ont precis överallt. Det är jobbigt och det är inte kul men den gör säkert nytta... troligtvis... kanske... tveksamt!

Eftersom jag är så fruktansvärt dålig på att stretcha efter att jag har sprungit... glömmer antingen bort det eller ursäktar mig med att jag inte har tid, så tänkte jag ta gårdagens kväll till att verkligen töja och stretcha ut musklerna och kanske bli lite längre än vad jag redan är. Lite knådning på det också skulle inte vara helt fel. Har kollat det här med en foamroller men jag är snålare än den snålaste smålänning som jag inte är och bestämde mig för att göra en egen foamroller. En tom Pet-flaska borde göra susen och fyllde den med sand. Passade även på att pimpa innehållet med pärlor som aldrig används, med tanken att är den fin så kanske den blir bättre att använda.

Inte blev den ett dugg bättre för det... den blev inte ens bra eller funktionsduglig överhuvudtaget. Trots att den kändes stenhård och megafylld av sanden så plattades den ut till något igenkännligt och liksom gled över golvet. Inga muskler knådades och inga knutor rätades ut, men en del svordomar lyckades jag klämma ut och som dessutom kan ha en chans att komma in i Svenska akademins ordlista för nya och uppfinningsrika ord.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar