fredag 16 augusti 2013

När smörandet inte har någon ände! (Martina)

När träningen börjar kännas lite enformig och man lider en aningen av inspirationsbrist det är då man tar fram det där esset i kortärmen, den där värdefulla kalibern, den där högst beväpnade stridsmakten... Världens-starkaste-Nina nu med ännu en ny benämning...Världen-starkaste-och-peppande-Nina. Att få träna tillsammans med henne är som ett besök hos självaste Dr Phil för du store smurf i det blå vilken energi, vilken glädje och vilken fighter. Önskar vi kunde träna vareviga dag! Att jag dessutom fick äran att ha Världens-bästa-löparsällskap med mig, min trogne vapendragare, gjorde dagens pass rent bokstavligt till en spikrak backe uppåt.



Hade egentligen intervaller på schemat men dessa byttes med glädje ut mot ett backpass Pass nr 25. Jag och Världens-bästa-löparsällskap blev introducerade för ett i våra ögon helt nytt spår. Tänk vad man vet om det som finns just runt husknuten... typ ingenting! Att sen inse att det går ett superfint spår strax intill (om man jämför med hur långt vi brukar åka ) ger en helt plötsligt lite nya infallsvinklar. Att spåret dessutom ligger tätt intill Mälaren med en fantastisk utsikt är både njutningsfullt och värmande för kropp och själ.




Efter uppvärmning runt det lite trånga men mysiga spåret, lite drygt 2.5 km, kom vi fram till backe nr 1. Där körde vi 3 olika övningar med 3 repetitioner av varje, skridskohopp, hoppsasteg i djup sittning och rusher. Svettigt då jag hade långärmat. 21 grader och jag tog långärmat på mig... ibland tänker man lite lagom långt. På andra sidan låg backe nr 2 och där körde vi 6 ruscher uppför och lätt jogg nedför. Ingen vila, ingen paus utan bara tuta och köra. Ännu mera svettigt och det där lagom långa tänket blev väldigt genast kort och otroligt dumt.


Sen sprang vi hemåt igen och fortsatte att chockas över att vi totalt missat detta spår.

Vi fick ihop en mycket givande och rolig löptur på lite drygt 6 km och vilade bort flåset med lite eftersnack och peppande råd. Som sagt... min egen Dr Phil och min alldeles egen vapendragare! Lyllos mig!


Hej då! Vi ses snart igen.

2 kommentarer:

  1. Tack Martina för dina fina ord om mig.Jagfår bara sådan träningsglädje av att få träna med er som brinner för samma sak som jag. Super kul var det. Kommer absolut att vara med i löpargruppen. Längtar...
    Kram Nina

    SvaraRadera