måndag 12 augusti 2013

Vi testar: Kokosvatten (Martina)

Nu när vi har haft en hel massa fina sommardagar som emellanåt har varit så heta att inte ens en iskall vattenspridare har lyckats svalka en överhettad kropp, ja då behövs även att den inre kroppen svalkas. Vatten är väl egentligen det bästa och i allra värsta fall om vätskebristen är katastrofal ja då är Resorb helt klart superb. 

Men någon gång ibland vill man gärna lyxa till det lite extra och då jag har gått och gluttat på det där kokosvattnet på hyllan i kyldisken på ICA och som även annonseras i diverse tidningar så kunde jag en dag helt enkelt inte låta bli. Trots det oförskämt höga priset så hux flux låg den där bak i bilen och skvalpade i matkassen.

Anledningen till att jag så gärna ville testa det där kokosvattnet var för att det ska vara bra att inta som vätskeersättning efter träning. Nu valde jag att svalka mitt inre i samband med mellis och du store smurf i himmelen vad den var god. Men om den släckte törsten vet jag inte. Antingen var jag bara så där osläcktbart törstig eller så framkallade den törst för den sveptes i ett enda drag. Nu hade jag valt kokosvatten med mango och passion vilket var en oslagbar smaksensation. 

Några dagar senare står jag där vid kyldisken på ICA igen och gluttar på kokosvattnet och får för mig att denna gång ska jag testa det i ren smak, dvs. ingen smaksättning utan rent kokosvatten. Här är det noga att påpeka att det inte handlar om den där vita kokosmjölken utan har mer grumligt avloppsvattenliknande utseende. 

Glad i hågen att jag återigen fått hem en tetra och med ett stort engagemang hög förväntan häller jag upp drycken i ett STORT glas. Besviken som aldrig förr när det smakade som vårtsvinsvårtor och fladdermustånaglar och när mina ansiktsmuskler får sig en rejäl sträckning och blir så där överansträngda som bara muskler i ansiktet kan bli.

På grund av det oförskämt höga priset så behöver jag inte hänga mer vid kyldisken och glutta på det där kokosvattnet mer än en gång i månaden och då plånboken är påfylld och bränner till lite extra mycket i fickan och då kan jag garantera er att det inte följer med en tetra avloppsvatten hem.  


Keso, banan, och kanel på Finn Crisp och saltgurka på sidan om är riktigt gott mellis en varm som kall dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar