onsdag 14 augusti 2013

Om att bli peppad! (Martina)

Det har varit lite som överraskningarnas vecka. Igår kom de mest snyggaste löparskorna någonsin och idag damp startbeviset till DN Stockholm Halvmarathon ned i vår brevlåda. I kuvertet fanns även en karta över den 21 km långa banan och jag vet inte om det egentligen är så bra att hålla på och kolla upp det där loppet allt för mycket. Blir bara nervös och orolig. Det är lika bra att ta det som det kommer under loppets gång helt enkelt.



Jag vet inte om det var att jag blev lika peppad av starbeviset som Carolina Kluft blev inför sina tävlingar eller om det var att mina smaragdliknande skor, som för övrigt sitter lika perfekt på mina fötter som att Matthew McConaughey är lika perfekt snygg,  fick mig att flyga fram. Kanske en kombination av dom båda. För dagens pass, Pass nr 24: 8km i behagligt tempo mellan 5.00-6.00 min/km, i Rocklundaskogen gick förvånandsvärt bra.



Med vår Garmin kan man ställa in en liten Virtual Runner, en liten gubbe som man kan tävla emot.Som den stora tävlingsmänniskan jag är så är den där lilla löparmannen, som nu är döpt till Mr Bolt, en utmärkt liten sporre att prestera lite lite mer. För om jag kan vinna mot Bolt... ja då är jag ju världsmästare liksom och vem vill inte vara det så säg?

Jag har lite problem att få bra tider i Rocklundaskogen just pga att alla backar har en riktning mot slalombackehållet. Därför peppade jag mig själv och tänkte som så att idag ska jag minsann pressa på ytterligare lite mer och få bättre tid än vad jag fick på milen i måndags (5.44min/km). Ställde in Mr Bolt på 8km och en tempotid på 5:41.

 Hej vad det gick! Rusade backe upp och backe ned... swooosch!!! så hade jag kört om flera personer och att springa om andra människor är lika bra för självkänslan som att bli omsprungen är lika dåligt för självkänslan. Att jag sen vann mot Mr Bolt med ett tempo på 5.31 min/km var som att vinna på lotto... fast med mindre tur och mer skicklighet. :-)



5.31 är inte en tid under 50 minuter på milen... det vet jag mycket väl... men där på Rocklunda är det en helt ok tid och hörrni!... det är liksom 1.5 minuter bättre än vad jag tänkte mig från början samt en förbättring med dryga 2 minuter på milen.

Mr Bolt... You Suck!!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar