söndag 11 augusti 2013

Testlopp! (Martina)

Det har slagit mig, inte som en fet käftsmäll eller så, utan mer som en ettrigt nattfluga som inte vill ge sig då tanken har kommit och gått, att jag inte är någon elitlöpare och tränar tydligen inte alls på samma nivå som dessa men nog har jag samma kämparanda som dom. Det kan ni hoppa ner i trosorna på att jag har. Dagens testlopp (pass nr 23, testlopp) gick inte lika bra som jag hoppades på men istället för att skriva ytterligare ett blogginlägg om hur dåligt rundan gick idag och vilka urusla resultat jag har presterat de senaste veckorna är från och med nu dagens pass borttrollat...häck väck våt fläck...helt enkelt!


Enligt programmet är det träning varannan dag och dessa dagar kommer jag köra, eller mer korrekt...springa järnet och även lägga in någon löpskolning där emellan. Jag har endast fem distanspass och 2 intervallpass kvar och istället för att dundra fram på raka asfaltssträckor längs med urtråkiga åkrar kommer jag att nöta i skogen, längs terrängspår i olika svårighetsgrader. Att kämpa uppför, ibland branta och ibland segt långa backar och ruscha ned för detsamma ger betydligt mer än att springa utan minsta motstånd alls. Dessutom belastas mina benhinnor inte på samma sätt och alla kroppsdelar är lika nöjda och glada som barnen på julafton.

Med andra ord...mer krut i fötterna och låren fram till måldagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar