måndag 5 augusti 2013

Sommarrekord i uppstigning (Martina)

Kors i taket och dra mig baklänges! Idag har jag nog satt alla rekord, storslaget dessutom.

Näpp...det handlar inte om att jag har satt något rekord i antal plopp man kan trycka i sig utan att kolakletet pressas ut ur öronen (vilket dock är ett intressant inslag och ska så fort som möjligt beprövas). Ej eller hur länge man kan ligga och sola på en klippa utan att bränna en enda kroppsdel. Här och nu förbehåller jag mig rätten att inte ansvara för att kaffe sätts i halsen, att ett fall sker av stolen eller att en haka tappas i golvet...så håll i er nu mina kära vänner...Barabambambambaaaaam!!!

07:00 ringde klockan OCH JAG KLEV UPP och gjorde ett morgonpass, pass nr 20 på 14km i lugnt tempo (14.67km blev slutdistansen). Är fortfarande i chock och stolt att jag äntligen tog mig ork att kliva upp och köra trots att jag somnade sent, sov dåligt och var trött som en nyvaken zombie när klockan ringde.

En fantastisk morgon där känslan av att totalt äga världen infann sig. Helt tomt på vägarna och inte förrän jag kom till Golfbanan uppenbarade sig befolkningen i form av morgonpigga pensionärer. Tempot gick inte i någon rasande takt men det gjorde ingenting...långpass är sköna när de får njutas i ett avkopplande, sinnesfyllt och rogivande tempo där man också får möjlighet att njuta av den vackra omgivningen. Eftersom farten var i snigeltempo så var det också praktiskt att ta kameran med i handen och dokumentera min härliga morgon.

(Fråga mig inte men jag tror inte att det är den 3 augusti idag...?!)







 Mosig och trött var det skönt att sätta sig på trappen och pusta ut innan frukost vankades.


Sonen bjöd på fattiga riddare till frukost med recept taget från Bolibompa. Hoppas på en lite kock som mer än gärna får pröva sin recept hemma hos sin kära mor. Men hans drömmar om att bli poet och fotbollsproffs sätter nog tyvärr en och annan käpp i hjulet.

Kompletterade den sköna morgonen med en båttur ut i Mälaren för ett bad från klippor och lek i sanden. Återigen en härlig semesterdag!








Just det ja...så var det det där med rekord i antal plopp. Vann 2.1 kg Plopp på endast ett snurr på Chokladhjul på Grönan i fredags så nu ska det övas på att undvika kolakletsprut...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar